授業科目名

英語U

受講対象 授業形態 開講期 単位

幼教1 演習 半期 1

代表教員 共同担当教員

ダニエル M ダイグル

学修成果の到達目標

知識・技能

主体性・意欲

就業力・協働

到達目標

@To improve English skill. 英語技能の上達をめざします。

A To improve confidence in communicating in

English. 自信を持って英語でのコミュニケーションができることをめざします。

授業の概要

Oral and Participatory.

The principals of the class will be focused on participation and interaction with a focus on speaking.

English only. Under 20 students perclass

本講義は会話の上達をめざし、参加型および相互作用を持つ授業を実施します。

英語のみでの授業。1クラス20名以下です。

授業内容

Week 1- Review of spring semester grammar, vocabulary- apply to talking and writing about summer vacation.

     前期で学んだ文法の復習、「夏休み」についての会話および作文練習



Week 2- Describing people and things, modifiers with participles and prepositions- “the man wearing” “the

woman with”

    修飾語、分詞、前置詞 “the man wearing” “the woman with”



Week 3- Life experiences-"Have you ever","present perfect:already,yet

経験を表す表現-"Have you ever"、過去完了:already,yet



week4-How long someone has been doing something -"for"and"since"

   人が〜する期間を表現する-"for"and"since"



week5-Describing places-adverbs,adjectives,"can","should"

   場所を表現する-副詞、形容詞、"can","should"

   

week6-Describing health and giving advice

   健康状態およびアドバイスの表現



week7-Review and catch up

   中間復習



week8-Ordering in a restaurant/shopping-"would like"so,too,neither,either

   レストランでの注文、買い物での表現 -"would like"so,too,neither,either



week9-Comparing-comparisons with adjectives,"how **"questions

   形容詞を使った比較の表現、"how **"questions



week10-Christmas Movie

   クリスマスの映画



week11-Describing and making plans:future,present continuous and reported speech.

    自分の将来を表現する:future,present continuous and reported speech.



week12-Describing changes and plans with infinitive

    不定詞を使用した表現



week13-Conversation with English sentences previously studied.

    学んだ英語を使用して会話練習



week14-Presentation about your-self.

    自分自身についてのプレゼンテーション



week15-Review for final exam 1.

    試験に向けての復習1

授業時間外の学習

homework,vocabulary brainstorm for classes.

課題、単語を使用したブレーンストーミング

オフィスアワー

before a lecture or after a lecture         

講義の前後に受け付けます

評価方法・基準

Participation and Individual improvement 40%, Quizzes 20%, Final 40%

授業態度および自己解決能力40%、小テスト20%、試験40%の総合評価



S - Almost complete understanding of all themes 

A - Understands themes well 

B - Understands most themes, but still struggles with others

C- Tries hard and understands some themes, but still many themes doesn't understand well enough



S 授業内容のほぼ全てを理解している

A 授業内容をよく理解している

B 授業内容を理解しているが、一部分で努力が必要である

C 努力の姿勢があり一部は理解できているが、大部分は十分に理解できていない

テキスト

“Interchange” (Student’s Book, third edition) by Jack C. Richards, published by Cambridge

参考資料

備考