| 授業科目名 |
| 英語U |
| 受講対象 | 授業形態 | 開講期 | 単位 |
| 幼教1 | 演習 | 半期 | 1 |
| 代表教員 | 共同担当教員 |
| ダニエル M ダイグル |
| 学修成果の到達目標 |
| 知識・技能 | ○ |
| 主体性・意欲 |
| 就業力・協働 |
| 到達目標 |
| @To improve English skill. 英語技能の上達をめざします。 |
| A To improve confidence in communicating in |
| English. 自信を持って英語でのコミュニケーションができることをめざします。 |
| 授業の概要 |
| Oral and Participatory. |
| The principals of the class will be focused on participation and interaction with a focus on speaking. |
| English only. Under 20 students perclass |
| 本講義は会話の上達をめざし、参加型および相互作用を持つ授業を実施します。 |
| 英語のみでの授業。1クラス20名以下です。 |
| 授業内容 |
| Week 1- Review of spring semester grammar, vocabulary- apply to talking and writing about summer vacation. |
| 前期で学んだ文法の復習、「夏休み」についての会話および作文練習 |
| |
| Week 2- Describing people and things, modifiers with participles and prepositions- “the man wearing” “the |
| woman with” |
| 修飾語、分詞、前置詞 “the man wearing” “the woman with” |
| |
| Week 3- Life experiences-"Have you ever","present perfect:already,yet |
| 経験を表す表現-"Have you ever"、過去完了:already,yet |
| |
| week4-How long someone has been doing something -"for"and"since" |
| 人が〜する期間を表現する-"for"and"since" |
| |
| week5-Describing places-adverbs,adjectives,"can","should" |
| 場所を表現する-副詞、形容詞、"can","should" |
|
| week6-Describing health and giving advice |
| 健康状態およびアドバイスの表現 |
| |
| week7-Review and catch up |
| 中間復習 |
| |
| week8-Ordering in a restaurant/shopping-"would like"so,too,neither,either |
| レストランでの注文、買い物での表現 -"would like"so,too,neither,either |
| |
| week9-Comparing-comparisons with adjectives,"how **"questions |
| 形容詞を使った比較の表現、"how **"questions |
| |
| week10-Christmas Movie |
| クリスマスの映画 |
| |
| week11-Describing and making plans:future,present continuous and reported speech. |
| 自分の将来を表現する:future,present continuous and reported speech. |
| |
| week12-Describing changes and plans with infinitive |
| 不定詞を使用した表現 |
| |
| week13-Conversation with English sentences previously studied. |
| 学んだ英語を使用して会話練習 |
| |
| week14-Presentation about your-self. |
| 自分自身についてのプレゼンテーション |
| |
| week15-Review for final exam 1. |
| 試験に向けての復習1 |
| 授業時間外の学習 |
| homework,vocabulary brainstorm for classes. |
| 課題、単語を使用したブレーンストーミング |
| オフィスアワー |
| before a lecture or after a lecture |
| 講義の前後に受け付けます |
| 評価方法・基準 |
| Participation and Individual improvement 40%, Quizzes 20%, Final 40% |
| 授業態度および自己解決能力40%、小テスト20%、試験40%の総合評価 |
| |
| S - Almost complete understanding of all themes |
| A - Understands themes well |
| B - Understands most themes, but still struggles with others |
| C- Tries hard and understands some themes, but still many themes doesn't understand well enough |
| |
| S 授業内容のほぼ全てを理解している |
| A 授業内容をよく理解している |
| B 授業内容を理解しているが、一部分で努力が必要である |
| C 努力の姿勢があり一部は理解できているが、大部分は十分に理解できていない |
| テキスト |
| “Interchange” (Student’s Book, third edition) by Jack C. Richards, published by Cambridge |
| 参考資料 |
| 備考 |